Co nám říkají dvě velké studie o stavu místního marketingu

Dvě nové velké studie, zveřejněné v rámci jednoho týdnu, poskytují hodnotné postřehy do stávajícího stavu místního digitálního marketingu. FreshChalk zveřejnil analýzu sto padesáti tisíců místních byznysů a jejich webových stránek a SOCi provedl analýzu využívání místního sociálního marketingu (registrace byla potřebná) asi sto šedesáti tří řetězcových firem v deseti vertikálních kategoriích.
 
TO, co odhalují, na své nejvyšší úrovni, je ten fakt, že spousta z firem, které mají vícero poboček, a také spousta místních marketérů nenásleduje základní SEO nejlepší praxi ani nejlepší praxi pro místní SEO. Tím, že neúplně budují místní stránky napříč Googlem, FAcebookem a Yelpem a neangažují se přímo se zákazníky na místní úrovni, marketéři přicházejí příležitosti ke zlepšení jejich viditelnosti a místních hodnoceních. Také je tu jistá spojitost mezi těmito firmami a růstem prodejů či tím, zdali se jím lokálně daří.
 
Využití lokalizovaného sociálního marketingu (LSM) a studie, na které se podílela také LSA, se snažila pochopit, jestli je tu nějaký existující vztah mezi výkonem místního sociálního marketingu a byznys následků pro více-pobočkové firmy a franšízy. Také se snažila odhalit a upřesnit celkově úspěšné využití a také využití podle jednotlivých průmyslových vertikálů. Malé upozornění, autor tohoto článku byl zahrnut do analýzy a skórování SOCi studie.
 

Prohlédnuto tisíce místních firemních webových stránek

 
LSM prozkoumalo zhruba sto náhodně vybraných míst spojených se sto šedesáti třemi firmami, které se vytipovaly z Franchise Times a Enterpreneur TOP míst v seznamu franšíz – z takřka tisícového seznamu. Studie ohodnotila přítomnost každé lokace, recenze/hodnocení a místní zapojení (tedy například místní nahrávání obsahu, odpovídání na recenze, QA) na Facebooku, Google (My Business) a na Yelpu. Poté studie generovala celkové hodnocení a hodnocení podle průmyslu, ve kterém se daná firma nachází.
 
Deset průmyslů reprezentovaných v této studii bylo: Jídlo a pití, hotely, služby osobní péče, vzdělávání, obchody s běžným zbožím, obchody s oblečením, podnikatelské služby, autosoučástky a služby, služby v domácnosti a nemovitosti. Studie zjistila, že ti nejlepší z firem měli růst prodejů trojnásobný oproti průměru pro všech sto šedesát tři firem (na základě dat prodejů třetích stran). Vedoucí kategorií měli až dvojnásobný růst prodeje.
 
GMB stránky pro McAlister Deli, celkový výherce LSM